Translate

poniedziałek, 25 marca 2013

Kamienica cz.1

Zainspirowany wieloma świetnymi pracami modelarzy ale przede wszystkim tym:
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=133462&ord=&page=1
wreszcie postanowiłem wykonać zrujnowaną kamienicę, żebym mógł przenieść walki na tereny miejskie.

Swoją kamienicę buduje na podstawię tej świetnej pracy Mitcha Gladneya - co prawda nie jest to modelarstwo tylko obiekt w 3D ale jest doskonały jako inspiracja.


Oczywiście muszę ja nieco zniszczyć, zrezygnować z dachu oraz dopasować do rozmiarów pola gry ale postaram się zachować jak najwięcej z jego oryginalnego wyglądu.

Za bazę ponownie posłużył mi styrodur 6mm. Po rozplanowaniu układu drzwi i okien od razu widać, że mój budynek będzie bardziej... kwadratowy. Oryginał jest wąski i wysoki a mój po dopasowaniu do pól o rozmiarach 10x10 cm wyszedł niższy ale szerszy. Ale myślę, że nie jest tak źle.



Moja kamienica jest jednym z budynków z dodatku Operation "SeeLöwe" więc układ ścian, wejść oraz okien musiałem dopasować do tego z gry.


Podpatrzyłem, że wystające kamienne ozdobniki wykonuje się z maty korkowej, również ja tak zrobiłem. Jedynie parapety oraz łuki w ramach okiennych wykonałem ze styroduru 3mm.




W miejscach największych zniszczeń murów dodałem sterty gruzu na podłodze.


Wszystkie zewnętrzne ściany pokryłem cienka warstwą zaprawy gipsowej. Starałem się to robić "niestarannie", żeby ściany miały jakąś fakturę. 



Kolejnym elementem do wykonania była stolarka okienna. Masakra! Dłubałem to pół niedzieli. Zamierzam w części okien wstawić resztki szyb a część zabarykadować workami z piaskiem.



Prace trwają więc niebawem kolejna fotorelacja z postępów w budowie ;-)

Brak komentarzy: