Translate

piątek, 27 kwietnia 2012

"O jeden most za daleko"

Tytuł nawiązuje do największej operacji z udziałem wojsk powietrznodesantowych podczas II wojny światowej, która odbyła się na terenie Holandii we wrześniu 1944 - "Market Garden" oraz opowiadającego o niej filmu z 1977 w reżyserii Richarda Attenborough ze świetnymi rolami Seana Connery oraz Gene Hackman, który zagrał Generała dywizji Stanisława Sosabowskiego. Dlaczego akurat ta operacja i ten film? No bo... tam był most ;-) A nawet kilka. Gdy postanowiłem zrobić most do Dust Tactics od razu w głowie miałem nowe scenariusze w których Alianci próbują uchwycić przyczółek a most jest jedyną drogą dla ciężkiego sprzętu a wtedy do akcji wkraczają powietrzne jednostki SSU - wszystko jak w filmie - oczywiście nie licząc jednostek SSU ;-D


Inspiracją dla mojego modelu były dwa mosty kratownicowe, pierwszy położony nad rzeką Poniatówką a drugi na Odrze w miejscowości Stany.



W jednym z internetowych sklepów dla modelarzy kolejowych http://www.hulacki.com/mostyTT.htm znalazłem uproszczoną konstrukcje na której się wzorowałem.



Ze względu na łatwość obróbki i dostępność swój most postanowiłem wykonać z drewnianych listewek, które pozyskałem z uszkodzonej maty stołowej.


Z płaskich listewek musiałem skleić kątowniki, teowniki oraz kilka ceowników.


Następnie element po elemencie, zacząłem składać most.




Mimo, że most ma być metalowy to postanowiłem, że "droga" na nim będzie drewniana. Oczywiście różnicę będzie widać dopiero po pomalowaniu.


Z kartonu zrobiłem blachy łączące poszczególne elementy, na które później dodam śruby.


Pod spodem dodałem aluminiowy element charakterystyczny dla mostów kratownicowych (tak mi się przynajmniej wydaje).


Oczywiście nie mogłem się doczekać i jeszcze przed malowaniem, przed wykonaniem przyczółków i brzegów rzeki postanowiłem rozegrać małą bitwę.



Następnym razem pokażę jak wykonałem rzekę na której most ma stanąć.


Brak komentarzy: