Translate

sobota, 19 stycznia 2013

Catan 3D - Miasta i Rycerze

Wczoraj kolega kupił dodatek do gry Osadnicy z Catanu - Miasta i Rycerze. Po połączeniu z moją wersją podstawową wyszła jeszcze lepsza gra. Dość znacznie zmieniły się priorytety podczas rozgrywki - oczywiście oprócz najważniejszego zdobycia określonej ilości punktów zwycięstwa a co za tym idzie wygranej ;-D
Wszystkie nowe elementy 3D prezentują się całkiem fajnie, figurki rycerzy i dobudówki do miast tworzące z nich metropolie wraz z murami miejskimi.


Gra dalej toczy się na tej samej wyspie więc nie musiałem dorabiać następnych hexów.




Przy okazji pokażę Wam poprawiony hex pustyni. Za pomocą pasty strukturalnej do spękań, kilku farb oraz suchego pigmentu udało mi się zrobić coś takiego:



Wczoraj wieczorem była mała rozgrzewka a dziś gramy na całego ;-) Dzięki temu dodatkowi gra stała się jeszcze bardziej urozmaicona, wymagająca więcej kombinowania ale również dająca więcej możliwości i satysfakcji. A że przy okazji pojedyncza rozgrywka wydłużyła się to tylko plus.
Już teraz myślimy nad kolejnym dodatkiem z żeglarzami w tle. Pozdrawiam.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Hej ;]
Też mam w planach wykonanie własnej wersji. Patrząc na Twoje wykonanie widzę kilka rzeczy, które zrobiłbym inaczej. Przede wszystkim wspólne tło na krawędziach hexów i miejsca na żetony liczb bo na górach itp. leżą jakoś bokiem. Poza tym widziałem też planszę wyfrezowaną w drewnie i pomiędzy hexami były miejsca na układanie drogi.

Jeszcze dodatkowe pytanie robi wulkan?:)

cramerski pisze...

Wspólne, "wyfrezowane" miejsce na układanie dróg? Czyli tak jak zrobiłem swoją pierwszą wersję:
http://boardgamegeek.com/article/8424510#8424510
O miejscach na żetony w górach myślałem ale podczas realizacji zrezygnowałem gdyż okazało się to zbyt sztuczne a ja chciałem żeby było jak najbardziej realistycznie. (choć przy moich niewielkich zdolnościach modelarskich to mi się raczej nie udało).
A wulkach? My gramy, że wulkan podobnie jak kopalnia złota "produkuje"... złoto. A tą jednak różnicą, że wulkan daje 2 sztabki (kórych nie otrzymujesz tylko wymieniasz odrazu na dwa wybrane przez siebie surowce). Ale żeby nie było zbyt miło i łatwo to za każdym razem gdy wypada suma oczek widniejąca na wulkanie to gracze oprócz podwójnego zysku, mogą wiele stracić. Wykonuje się rzut jedną kością i wulkan wybucha a lawa zalewa skrzyżowanie o tej samej liczbie oczek jaka wypadła na kości. Jeżeli w tym miejscu była osada lub miasto to ulega ono zniszczeniu.

Anonimowy pisze...

Bardziej coś takiego:
http://www.kickstarter.com/projects/trammel/the-official-settlers-of-catan-gaming-board

chcę wyfrezować drewnie planszę z miejscami na drogę i po drugiej stronie wersję 5-6 graczy ;] Tylko muszę znaleźć tanią firmę, która mi to wyfrezuje. Same hexy z pleksi znalazłem za 6zł netto sztuka.

Pomysł z wulkanem genialny :D pewnie wydłuża nieco rozgrywkę prawa?:D

Podeślę foty jak skończę makietę. Póki co dzisiaj kupujemy dopiero grę bo do tej pory graliśmy u znajomych