Translate

czwartek, 19 kwietnia 2012

Zimowy Luther '47

Dziś o przemalowaniu Luthera, które przeszedł po dotarciu jego dywizji pancernej na front wschodni a dokładnie to w rejon Uralu. Wchodzący w skład 1 Regimentu Pancer-SS Luther otrzymał zimowy kamuflaż stosowany podczas ofensywy w Ardenach, który był jednocześnie modyfikacją tego z rejonu Kanału Sueskiego. Jego charakterystyczną cechą było częściowe nałożenie białej farby na wcześniejszy kamuflaż. Dlaczego tylko częściowo? Było to podyktowane warunkami w jakich niemieckie mechy musiały walczyć z przeciwnikiem - górskie przełęcze częściowo pokryte śniegiem.


Zimowy kamuflarz postanowiłem nanieść popularną wśród modelarzy techniką na lakier do włosów. Rozczłonkowanego Luthera pokryłem cienką warstwą lakieru i poczekałem aż wyschnie. Następnie pędzelkiem naniosłem lekko przybrudzoną brązem białą farbę. Nie starałem się na siłę o dokładność gdyż i tak miałem tą farbę zdzierać.


Gdy biała farba podeschła namoczyłem powierzchnię ciepłą wodą a następnie za pomocą pędzelka o twardym i krótkim włosiu zacząłem zdzierać zimowy kamuflaż w miejscach, które uznałem za podatne na wytarcia farby podczas użytkowania.


Biała farba została nałożona tylko do ¾ wysokości mecha podobnie jak w wariancie kamuflażu z walk w Ardenach. 


Następnie za pomocą innej popularnej wśród modelarzy techniki czyli gąbkowania, nalożyłem brązowe i czerwone ślady rdzy, które w miejscach największych otarć uzupełniłem delikatnie Gunmetal Grey'em.






Na koniec dodałem okopcenia na lufach, przy wydechu z silnika oraz ślady oleju przy siłownikach w nogach mecha. Trochę plam z oleju, zacieków z rdzy i Luther jest gotowy by dalej walczyć w imię Führera.







Brak komentarzy: